Google+
Youtube
Hívjon minket
Elérhetőségeink: +36 30 367 16 87, recepcio@jogaliget.hu

« Babás jóga FLOW jóga »

Jógaliget AIR

A Jógaliget Air röviden összefoglalva: kihívást jelent, remek szórakozás, és nagyon hatékony!

A Jógaliget air órán az ászanákat egy speciális ejtőernyő selyemből készült heveder segítségével gyakoroljuk, melyet két ponton felfüggesztünk, így a heveder tulajdonképpen hintává, illetve használattól függően támasztékként szolgál. Így olyan pozíciók gyakorlására is lehetőséged van, melyeket saját erőből még nem tudsz végrehajtani, így hatékonyabb és biztonságosabb nyújtást és erősítést valósíthatsz meg, miközben a jóga gyakorlatok és jóga gyakorlás minden kellemes hatását is élvezheted.

 

Köszönhetően a hinta helyzetének, a Jógaliget air gyakorlása során fokozatosan egyre nagyobb hangsúlyt kaphatnak a fordított testhelyzetek. A fordított testhelyzetek jótékony hatásai:

  • megfordítják a gravitáció hatásirányát, és ez nem csak testi, hanem lelki - érzelmi szinten is komoly változásokat idézhet elő: „mindent a feje tetejére állítanak, új megvilágításba helyezik létezésünk és viselkedésünk régi, megszokott mintáit” (Ászana, Pránajáma, Mudrá, Bandha),
  • csökken a test vázrendszerére, azaz a gerincre, csontokra és ízületekre jutó terhelés, így fellélegzik a testünk és a heveder segítségével a természetes  tartás könnyebben kialakul.
  • javítják az egészségi állapotot, csökkentik a stresszt, a szorongást és növelik az önbizalmat,
  • fokozzák az agy vérellátását, táplálva az idegeket és fokozottan elszállítva a méreganyagokat,
  • a jobb véráramlás fokozza az agyalapi mirigy működését, javítva ezzel a hormonrendszer működését,
  • serkenti a hasi szervek működését,
  • fejlesztik a meditáció és koncentráció minőségét, kifinomultabb tudatossághoz vezetnek. 

 

A heveder hintaként is szolgál, és így a jóga pozíciók között élvezhetjük a hintázás áldásos hatásait is. Miért jó a hintázás, ringatózás?

A hintázás, ringatózás jótékonyan hat a középfülben található egyensúlyrendszerre. Mivel az egyensúlyozás hatással van figyelmünkre és szervezetünk szabályozó funkcióira is, a hintázás harmonizálja, kiegyensúlyozza idegrendszerünk működését, segítve az ellazulást. Az amerikai Rochester Egyetem kutatói a hintázás hatását vizsgálták a felnőttek esetében, és azt találták, hogy jobb a közérzetük, kevésbé stresszesek, jobb kedvűek azok a felnőttek, akik rendszeresen hintáznak. Mi lehet az oka? A szakemberek szerint a gyermekkori mozgásformák a bonyolult idegrendszeri, hormonális folyamatokon keresztül olyan testi-lelki emlékeket idézhetnek fel, amelyek hatására csökken a stressz szintje, kipihentnek, jókedvűnek, egészségesebbnek érezheted magad. A hintázás és mászás idegrendszert, hormonális működést kiegyensúlyozó, serkentő hatással bír. 

 

A Jógaliget Air órákat a külföldön elérhető számos aerial jóga irányzat segítségével állítottuk össze. Ez a módszer sokáig csak az atléták, tornászok fejlődését szolgálta, de néhány éve már elérhető mindennapi „atléták” számára is. Magyarországon csak a Jógaligetben gyakorolhatod ezt a külföldön egyre népszerűbb jóga irányzatot!

 

********

Egy kedves vendégünk, aki újságírással foglalkozik, ezt írta az AIR óránkról:

 

Végy egy függőágyat, keress két stabil pontot a plafonon, ahol rögzítheted, ezen kívül ne hízz lehetőleg 250 kg-nál többre, már csak a terhelhetőség miatt sem. Mondanám, hogy elég ennyi a Jógaliget AIRhez, de azért ennél kicsit összetettebb a képlet.

 

Először is, itt szögezzük le, hogy nagyjából fogalmam sem volt két héttel ezelőttig, hogyan néz ki belülről egy fittness terem vagy éppen jóga szalon. Már a gimnáziumi torna tanárnőm is belátta, hogy ezt a mozgás dolgot kár feszegetni, mindkettőnk számára sokkal szórakoztatóbb, ha a többiek kiteljesednek a kosarazásban, mi pedig addig inkább beszélgetünk. Persze, persze, most már belátom, hogy ez nem sokat dobott a sportolási kultúrám kiteljesedésén, de szerencsés az alkatom, egészen 30 éves koromig mazochista luxusnak tartottam a szervezett tornákat. Azután persze utolért a gravitáció, a lépcsőkön való kifulladás és a gerincferdülésemből adódó alkalmankénti fájdalom. Azt nem tudom, hogy az előbbi kettőben mennyit segít a jóga air, ehhez nyilván rendszeresen kell majd látogatnom. De hogy az utóbbin már egyetlen alkalom is sokat javított, az kétségtelen.

 

Az óra először is egy bátorság próba. Az ember nem is gondolná, milyen erősen ragaszkodik a talajhoz, egészen addig, amíg azt nem mondják neki, hogy most bizony a lába köré tekert függőágyról kell fejjel lefelé lógnia. És mitagadás, viszonylag ijesztő is elrugaszkodni. Az első néhány másodperc után viszont a dolog már kifejezetten élvezhető. És nem csak azért, mert azt mondja az ész, hogy a nyújtás, a lógás, a vér szabad áramlása jó dolog a testnek. Hanem azért is, mert egész egyszerűen: lógni jó. Az óra főszereplője a függőágy, a koncentráció és az egyensúly. A feladat: a függőágy segítségével dolgozni meg a testet, nyújtani az izmokat, megmozgatni az egyensúlyozás következtében a mikroizmokat. Hol összetekeri az ember az anyagot, hogy a test egy bizonyos pontjába akasztva megpróbáljon stabilan fekve/állva/lógva maradni, hol fejjel lefelé himbálózik rajta és érzi, ahogy centimétereket nő a magassága, mert végre a helyükre vándorolnak a csigolyák, hol pedig a nyújtás eszközeként használja.

 

Ami kifejezetten meglepő, az egyrészt az, hogy még a hosszú, elnyújtott mozgás is garantálja a másnapi izomlázat (és nem azért, mert fel sem kelek a kanapéról, gyalogoltam és fittness dvd-ztem is az elmúlt években már, becsszó), másrészt, hogy a függőágy legkellemesebb szerepe nem is az óra végén volt, amikor belefeküdtünk és relaxáltunk. Hanem az, amikor hintának használtuk. Ha összemarkoljuk az anyagot, az így képződött, kötélszerű képződménnyel szemben megállunk és beakasztjuk a csípőcsontunk alá, a függőágy oldalsó (plafonban végződő) szakaszában egy-egy kézzel megkapaszkodunk és arccal a föld felé, homorítva elrugaszkodunk, akkor úgy hintázhatunk, ahogyan még gyerekkorunkban sem. Egészen komolyan olyan, mintha egyenesen repülnénk.

 

Kellene mindenkinek otthonra egy ilyen függőágy, kifejezetten a repülős rész miatt, kifejezetten terápiás jelleggel. De praktikusabb és biztonságosabb inkább ide jönni és itt kipróbálni. Legalább biztos, hogy mi is megússzuk ép bőrrel, akárcsak a plafonunk.

Órarend

vasárnap
09:00 - 10:00
Niki »
Jelentkezz be! ÉRKEZZ IDŐBEN! Helyed 8:55-ig tudjuk fenntartani!
jóga terem
 
10:00 - 11:00
Niki »
jelentkezz be!
jóga terem

« Babás jóga FLOW jóga »

Nyitva tartás:

Nyitás az aktuális órarendnek megfelelően, az első óra előtt minimum fél órával.
Zárás az utolsó óra után fél órával.

 

Az órákat pontosan kezdjük, érkezz időben!

 

Hétközben délelőtt recepció nélkül üzemelünk (az ajtót órakezdés előtt pár perccel bezárjuk!)

Értékelj minket!

Írd meg véleményedet! »

Dán Bea

Köszönet Dórinak a mai hot jóga óráért! Dóri óráin felfrissül a testem és feltöltődik a lelkem! Örülök, hogy rátaláltam a Jógaligetre! Bea

Tovább»
Kiss Luca

Nagyszeruek Nori hot joga 1 orai! Minden aszanahoz nagyon reszletes magyarazatot kapunk, szinte minden testreszre vonatkozoan.

Tovább»
Kriszta Rita tegnapi spinning órája fantasztikus volt! "Tomboltunk" a Poison hallatán, a Mount Everestre is feltekert volna az egész csapat! Szuper volt! Tovább»
Kiss Tamás

Bea és Zoli hot-jóga foglalkozásai feltöltenek, Rita spinning-, Csilla hot iron- és Dóri TRX-edzéseit vétek kihagyni, köszönöm Nektek!!

Tovább»
Bori

Október vége óta az őszi-téli sötét és hideg estéket nem tölthetném jobban, mint a hot jógán izzadva-lazítva vagy a TRX alatt remegve-nevetve :)

Tovább»
Dr. Kliment Zsófia

Rita spinning órái nagyon jók. Sok edző óráján voltam már, és sokszor tapasztaltam azt, hogy inkább az edzőről szólt az óra, mintsem a résztvevőkről, de szerencsére itt nem a helyzet.

Tovább»
Koszorus Gabriella

Jóga órákra szoktam járni, kedvencem a Hot jóga és a Hot- jóga flow. Azért szeretem Bettina óráit mert nagyon jól fel vannak építve és segít mindenkinek, hogy megtalálja a helyes tartást és folyamatosan mondja, hogy mire igyeljünk az óra alatt, hogyan lélegezzünk stb. Teljesen elfelejted a napi stresszt és csak magadra figyelsz ezalatt az órák alatt!

Tovább»
Szalma Anna

Kedves Jógaliget! Nagy öröm, hogy hozzátok járhatok! A legutóbbi hot jóga nagyon remek volt!

Tovább»
Germann Eszter

Kedvenc óráim a hot jóga flow, illetve a szabadban lévő jógaórákat nagyon jó ötletnek tartom.

Tovább»
Szalma Anna

Kedves Jógaliget oktatók! Március elején költöztem a kerületbe, kis idő elteltével fedeztem fel a jógaligetet, nagyon elégedett vagyok!

Tovább»
Cho Okhwa

Már tavaly nyár óta mondhatni rendszeresen járok jógázni és nagyon megszerettem. A hot jóga 1. sorozat volt az első óra, amit kipróbáltam, és azóta is mindig, ha ezt választom nem csalódom, mert felfrissít, megnyugtat és átmozgat. A 08.05-i órán a hullámzás és madárcsicsergés különösen megnyugtató volt!

Tovább»
Adrienn

Csak ajánlani tudom a jógaligetet, régóta háfájással küzdök, már az első gerincjóga után javult a helyzet! A hangulat remek és minden kérdésre szívesen és türelmesen válaszolnak:) Szóval,szerintem gyertek:)

Tovább»
Andi

Február óta járok hozzátok jógázni, és azóta mára teljesen elmúlt a szédülés.

Tovább»